Vilket är det bästa p-medlet?

Idag ska jag till ungdomsmottagningen, inget allvarligt eller så. 
Ska bara boka tid till att ta ut min äckliga lilla pstav..
Missförstå mig inte nu - jag älskar den egentligen, men den har nu, efter ett och ett halvt år, gett mig mens igen. 
Jag hatar mens. 
Har nu haft mens i ca två veckor, och innan denna mensen så hade jag mens i en och en halv månad.. Inte det roligaste jag varit med om kan jag säga, men jag ska inte klaga. 
En tjej som jag bodde med innan har också pstav och hon har haft mens i ett år nu.. Måste vara skitkul ju.. Eller inte. 
Ska iallafall boka tid och ta ut den, för jag står hellre ut med en veckas mens (inte ens det har jag haft innan, har bara haft 4 dagars mens) en gång i månaden än att ha mens i en och en halv månad!
Får se om barnmorskan har något tips på andra preventivmedel..

Någon av er som har erfarenhet av andra preventivmedel? 
Vilket är det bästa för att slippa mens?

Bilderna är tagna från google! 

Kommentera här: